Believe

39704_142754089076783_140260422659483_325851_4293775_n_large


Sometimes I believe dreams have their own secret energies. From time to time, you gonna catch a significant ones which you could relate to your reality. It's either positive or negative. I guess it's more to what you believe from deep within thyself. Other time around, it would be left as the game of the mind. Shuuhh away.





Yet, I always feel inferior. Kenapa ya ? 

Sebab kau tak percaya dengan diri kau sendiri Ain. Masih dengan Low Self Esteem ! Bangun la der, you can beat them with your own style.  

Tetapi entah mengapa, aku masih tak percaya aku boleh buat * geram * Mungkin terlampau lama duduk di bawah membuatkan aku rasa tak mampu. 

Kau terlalu pandang orang yang berada di atas, sampai kau lupa kau punya segala lebih daripada orang yang berada di bawah !

Tapi aku..

Apa lagi yang hendak kau tapi kan ? Enough of tapi, berhentilah memberi alasan ! Kau seharusnya bersyukur ! Kau punya segala, kau punya keluarga, punya akal, punya fizikal yang lengkap hatta nikmat Tuhan yang paling besar juga kau ada. Kau ada kesempatan ! Kau masih ADA. Kau ada DIA.

Jadi pastinya peluang itu masih ada, masih terbentang luas untuk kau terus berusaha mengecapi apa yang kau impikan. Jangan kau bandingkan nikmat yang mereka dapat dengan nikmat yang kau punya. Kerana ujian mereka juga berbeza dengan ujian yang kau hadapi. Bersyukur lah & Believe in Him.

Ya, aku lupa untuk bersyukur. Aku lupa Aku punya Dia & Bila aku punya Dia, aku lupa aku punya segala sebenarnya :]

:// Ya Allah, kau jadikan lah aku daripada golongan yang sedikit itu ya Allah, iaitu golongan yang mensyukuri nikmatMu. Allahumma Ameen. - Doa yg sering diamalkan oleh Saidina Umar Al Khatab -